fru mamma fotograf

v. 38

Publicerad 2014-03-28 21:20:25 i Bilder, LillLoppan, Livet som mamma,

 
 
 
Redan helg! Tycker att veckorna, dagarna, timmarna går otroligt fort! Vera är på fsk 3 dagar i veckan, 15 h totalt. Ändå känns det inte som om jag får någonting gjort. Jag tror det beror på att jag inte kan prioritera utan gör lite av varje, och då blir ju inget klart istället... :/
Nåja. Graviditetsmässigt är jag nu i v.38 (37+4) och det är 16(!) dagar kvar till BF!  Det är dock konstigt. För även om jag tycker att tiden går i rasande fart så känns det som att graviditeten nu går ganska sakta...?
 
Loppan
Barnets totala längd är nu ca 48cm och det väger ca 3kg i början av veckan och ca 3.17kg vid veckans slut. Graviditeten räknas nu som fullgången. Barnet ökar snabbt i vikt och alla organ är färdigbildade. Får du värkar i denna vecka så förhindrar man inte förlossningen från att komma igång!
 
Jag
Överallt står det "vila, vila ViLA"! Men jag kan inte! Jag blir rastlös. Eller ok. jag blir trött men först på eftermiddagen när Vera alltid är hemma så då är det inte så himla enkelt... Ganska ofta funkar dock iPaden som sysselsättning men känns lite elakt på ett sätt... men men. Vi har våra mysiga stunder oxå <3
Jag har sammandragningar ofta nu. Mest på kvällar och nätter men ibland även på dagen. I tisdags kände jag inte Loppan lika mycket på morgonen som jag brukar göra + att jag hade haft massa sammandragningar på natten och hade fortfarande på morgonen så ringde jag in till förlossningen och fick göra en koll. Hjärtljuden låg bra till och jag kunde se att jag även hade sammandragningar när jag var där. Dock kan de inte säga om det är något som är förlossningsrelaterat eller om livmodern bara tränar sig. 
Ont gör de iaf och nu när jag försöker "öva" på att ta smärtan så förstår jag INTE hur jag har klarat en förlossning och snart ska klara av en till... Det är verkligen en gåta...
 
På kvällen tilltog de iaf igen och vi blev lite smått stressade. Packade klart väskan, tömde filmkameran på minne, laddade batteri till filmkameran. Packade ner de sista bebiskläderna... haha! Känner mig sjukt oförberedd praktiskt men mentalt är bebis välkommen när som <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

elins

FOTOGRAFERA - fru - choklad - MAMMA - TRÄNA - VERA - villaliv - bakning - RECEPT - inredning -MYSA

var bloggId= '4fe16bf6ddf2b35399496e82'; var is_pro = false;