fru mamma fotograf

Vecka 27!

Publicerad 2014-01-06 20:45:00 i LillLoppan,

Tiden är lite väl lustig ibland. Å ena sidan känns det som det går tokfort, var julafton för 2 veckor sen?! Å andra sidan går det lååååångsamt...
Men 13 veckor kvar till BF, eller ca 3 månader om man hellre vill räkna så (jag föredrar veckor).
 
Hur mår vi då? Jag och LillLoppan?
 
LillLoppan:
Från och med denna vecka anges barnets totala längd och den är nu ca 34 cm lång från huvud till stjärt och väger ca 950g i början av veckan (idag) och ca 1075g i slutet (söndag). 
Huvudet skyddas och får näring av ett lager fosterfett/vernix. Barnet samlar på sig allt mer underhudsfett och suger ofta på tummen. Ögonfransarna är fullt utväxta.
LillLoppan är, som sin syster Vera var i magen, ett kvällsaktivt barn. Gör kullerbyttor och sparkar - inte så hårt ännu tack och lov ;) Ligger långt ner och verkar ha hittat min urinblåsa och sparkar lite extra på den så jag är nödig konstant!
 
Jag: 
Jag känner mig väldigt stor och känner oxå att jag tappat väldigt mycket konditon och muskler under graviditeten. Tanken har såklart funnits att jag ska hålla igång och träna men orken har inte funnits där på något sätt. Det har varit otroligt skönt med ledighet bra länge nu så jag har fått fokusera på LillLoppan ordentligt och även sova, vila och bara haft det allmänt bra. 
Förra lördagen brände jag mig dock på kokande vatten som jag fick rinnandes längs hela magen så just nu har jag har fortfarande kompress. Känner mig som en julskinka med en står svål på!

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2014-01-07 11:43:53

Snubblade in på din blogg och måste få säga vilka fina bilder du tar. Känner även igen dig, kan det vara så att du jobbar i receptionen på Telenor eller är jag helt ute och cyklar :) ?

Svar: Tack! Vad glad jag blir :) och visst har du rätt, receptionen på Telenor är mitt place ;) förstod via din blogg att du med jobbat där men inte längre antar jag?
elins

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

elins

FOTOGRAFERA - fru - choklad - MAMMA - TRÄNA - VERA - villaliv - bakning - RECEPT - inredning -MYSA

var bloggId= '4fe16bf6ddf2b35399496e82'; var is_pro = false;