fru mamma fotograf

v. 40!

Publicerad 2014-04-09 10:07:14 i Bilder, LillLoppan,

 
 
v. 39+2
 
Loppan
är nu ca 48-52cm och väger ca 3,39kg i början av veckan och ca 3,56kg vid veckans slut. Loppan är nu fullt utvecklat och kan lämna sin trygga tillvaro i livmodern (GÖR det då!). Nästan allt fosterfett är borta. 
Fortfarande väldigt aktiv i magen och man ser lixom hur bebis drar fram och tillbaka med rumpan!
 
Jag
Sista veckan av graviditeten nu! Jag förväntas födas snart men kan lika gärna gå över tiden... (hope not!) Endast ca 5% av alla barn föds på den beräknade förlossningsdagen. Jag hoppas ju dock innerligt att bebis vill titta ut innan den 13 och inte efter. Speciellt inte på min födelsedag. Fast det skulle ju oxå vara lite häftigt på ett sätt att föda barn på exakt samma dag som jag själv föddes för 31 år sedan...
Jag har äntligen(?!?) fått en craving. Hade ingen riktig speciell med Vera men nu har jag fått dille på morötter! Äter hela tiden känns det som! Och flädersaft. Helst hemmagjord men den är slut (saften fick jag dille på för nån månad sen) men i brist på annat får köpesaft duga. 
 
Det är faktiskt inte så tungt som man kan tro. Har ändå gått upp ca 20kg! Men de har ju kommit succesivt så man vänjer sig. Blir dock väldigt tungt när Vera på 17kg vill bli buren... Men snart får jag inte bära henne på ett tag så det är väl lika bra att få passa på! 
Det jobbigaste på slutet tycker jag själv är att jag vätskar på mig något så fruktansvärt! Inte lika illa som med Vera än - då var mina ben bara stolpar till slut - man såg inte ankeln över huvudtaget och jag var för tjock för mina flipflops! Så lite bättre nu men ändå jobbigt... 
 
 
Det känns väldigt konstigt att vi snart är 4 i familjen. Kärleksfrågan kommer självklart upp - kan man verkligen älska ett barn till lika mycket som sitt första? Och alla som jag har pratat med säger utan tvekan JA! Så det tror jag ju på såklart men jag kan ändå känna av känslan redan av att inte räcka till. Det har iaf varit väääldigt mysigt att vara hemma den här månaden innan förlossningen och ha eftermiddagarna själv med Vera och 2 dagar i veckan har vi ju varit helt själva. 
Inte gjort så mycket aktiviteter men sitta på trappan i solen och äta mellanmål, bakat, pratat och bara myst har varit guld värt!
 
Idag ska jag packa det sista till BB-väskan. Den är så gott som packad men lite småplock ska i. När jag väntade Vera var väskan packad nästan en månad innan BF!  Inte liiika hysterisk denna gång ;)  
På tal om det kanske det är dags att fixa iordning spjälsängen nu också?
 
 
Morötterna är slut, drickan snart uppdrucken och vila står först på schemat - sen packa väskan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

elins

FOTOGRAFERA - fru - choklad - MAMMA - TRÄNA - VERA - villaliv - bakning - RECEPT - inredning -MYSA

var bloggId= '4fe16bf6ddf2b35399496e82'; var is_pro = false;