fru mamma fotograf

Hemlagat :)

Publicerad 2010-08-13 19:39:16 i Mat och Bakning,



Ojoj, har tagit fram lilla husfrun i mig senaste veckan ;) Igår var jag iväg och plockade björnbär, tyvärr var det inte så mycket moget men jag fick iaf några deciliter. (däremot vet jag vart jag ska åka nästa vecka:P ) Eftermiddagen och kvällen spenderades sedan åt att göra björnbärsmarmelad samt knäckebröd. Blev otroligt gott, Björn tyckte att det var bland de godaste marmelad han ätit så det var väl ett bra betyg?! Knäckisarna blev OK, inte så bra som jag trodde men som sagt ändå helt OK. Hittade små söta glasburkar på Citygross som jag fyllde med marmelad, perfekt size om man vill ge bort och det ska ju jag! Köpte lite te på stan idag och slog in det med knäckisar samt 2 burkar marmelad som vi ska ge till mamma och pappa som tack för hjälpen med Roxy i sommar.
Är det någon som är nyfiken på smakupplevelsen så får ni gärna svänga förbi Karlskrona och titta in på en fika :)


Önskar er en riktigt skön fredagkväll och helg!


Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2010-08-14 08:28:55

Åh va fiiiiint! Superduktig du e. Hittade du björnbären på Sturkö?

Postat av: Eden var mitt lilla namn :)

Publicerad 2010-08-16 19:55:03

Björnbärsmarmelad är ju bland det bästa som finns! Nu blev jag avundsjuk. Jag tycker det är sjukt gott på en rostad macka :] Superduktig är du :)



//Eden

Postat av: mamma

Publicerad 2010-08-16 21:24:14

Kan bara intyga att det var verkligen gott Både marmelad o knäckisar Gav verkligen mersmak mmmmmmums!

Postat av: ELiN

Publicerad 2010-08-18 19:28:05

@ Emma; Nix, kom aldrig så långt som Sturkö, blev utåt Skärva(?) istället :)



@ Eden; Tack! Blev verkligen supergott och inte alls svårt att göra!



@ Mamma; haha jo, jag märkte ju redan när ni var här att ni gillade det ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

elins

FOTOGRAFERA - fru - choklad - MAMMA - TRÄNA - VERA - villaliv - bakning - RECEPT - inredning -MYSA

var bloggId= '4fe16bf6ddf2b35399496e82'; var is_pro = false;