fru mamma fotograf

Rått och återanvänt

Publicerad 2012-11-08 14:21:00 i Bilder, Fotografering, Husliv, Inredning,

 
 
 
Lite bilder på vårt nya bord i vardagsummet. Bordet ha stått hos mina svärföräldrar och när de frågade om vi ville ha det sa vi JA! Tanken var att vi skulle slipa ner och måla om det men när vi ställde det på plats tyckte vi faktiskt det var ganska fint med alla färgstänk. Vad tycker nI?
Vi gillar den lite "råa" känslan, eller "lantligt betong" som jag sagt i alla dessa år utan att någon har fattat vad jag menar... fast nu är väl ordet "lantligt" överkonsumerat...
 
Lampan köpte vi i Söderhamn via blocket och den är äkta sliten med lite bucklor och repor.
Träkaret med svartpeppar, flingsalt och pumpakärnor är en souvernier och ett minne från min resa jag gjorde tillsammans med några andra från Finspång Pingst till Argentina 2005. Den köpte jag på en tur långt uppe i bergen, handgjord såklart, vilket syns och är otroligt charmigt!
Perfekt att ha på bordet då man kan salta och peppra själv. Och pumpafrön pimpar upp vilken rätt som helst nästan :)
 
 

Kommentarer

Postat av: emmafoto

Publicerad 2012-11-08 21:02:17

Kjempefint bord! Liker gamle møbler med sjel. Malingsflekkene er bare sjarmerende :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

elins

FOTOGRAFERA - fru - choklad - MAMMA - TRÄNA - VERA - villaliv - bakning - RECEPT - inredning -MYSA

var bloggId= '4fe16bf6ddf2b35399496e82'; var is_pro = false;