fru mamma fotograf

Himlen

Publicerad 2012-11-18 21:43:35 i Funderingar, Karlskronaliv, Livet,

Inga ord kan beskriva, hur det kommer bli 
När jag går nära Dig
Inga ord kan beskriva, vad jag kommer se 
När Ditt ansikte, möter mig
 
Omsluten av Din härlighet, vad känner jag då
Kommer jag dansa inför Dig, i förundran stilla säga:
Jesus
Inga ord kan beskriva
 
Inga ord kan beskriva, skapelsen böjd inför Dig
Hela universum, ropar ut Ditt namn
Inga ord kan beskriva, våra brustna liv som blir levande, 
i Din helande kraft
 
Omsluten av Din härlighet, hur känner jag då
Kommer jag dansa inför Dig, i förundran falla ner
Bara stå i Din närhet, eller falla ner på knä
Kommer sången att ljuda, eller helig tystnad, viskande:
Jesus
Inga ord kan beskriva
 
 
Idag var temat "en evighet med Jesus" på gudstjänsten. Jag hade tackat ja till att spela och sjunga och en av sångerna jag sjöng, precis efter predikan, var just "Inga ord kan beskriva" som jag skrev texten på där uppe.
Originalet är på engelska "I can only imagine" och den är superfin verkligen och därför blev jag så glad när jag hittade en översättning jag gillade.
Idag var det även dop vilket alltid är kul :) Hela gudstjänsten var väldigt "mäktig" eller vad man ska säga. Svårt att förklara i ord, och även för mig själv, men Gud var där. Verkligen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

elins

FOTOGRAFERA - fru - choklad - MAMMA - TRÄNA - VERA - villaliv - bakning - RECEPT - inredning -MYSA

var bloggId= '4fe16bf6ddf2b35399496e82'; var is_pro = false;