fru mamma fotograf

Skicka vidare...

Publicerad 2012-01-19 16:24:17 i Livet med Vera,

Jag kom på att jag kanske inte ens berättat att jag skulle upp hit, till Småland? Mamma och pappa ska ju då som sagt flytta i mars och det finns en heeel del att packa här och eftersom januari är den månad på året då Björn jobbar som mest (hej nyårslöften!) så passade det väldigt bra att åka iväg nu... I måndags begav jag mg iväg, barnvagn med babyskyddet i, Vere i sele på magen och en stor hajkryggsäck på ryggen... Först bussen till Karlskrona, gick väldigt lätt och smidigt. Sen väntade vi i 40min på Tågbussen Karlskrona-Emmaboda. Där fick jag hjälp av en medresenär som hjälpte mig in med både väska och vagn, hade själv två barn (dock inte med sig) så han förstod min situation ganska bra ;) Fick hjälp med av samme man när vi kom fram till E-boda att få ut alla grejer och sen hade jag 10 min innan tåget mot Alvesta skulle gå. Lite svårt blir det ju när mn inte vet riktigt var vagnen man bokat plats i kommer att stanna. Ibland finns ju sånadär tavlor där man ser det, men inte här. Tåget rullade in, jag tog ryggsäcken på mig, Vera i babyskyddet och sköt vagnen framför mig. Upp jämsides med mig kommer samme man igen, frågar vilken vagn jag ska till och han ska till samma visar det sig. "ta hand om din dotter, jag tar väskan och vagnen". Går upp med Vera på tåget och ser hur han vänder sig mot två värnpliktiga "grabbar! Hjälper ni till med vagnen här!?" Klart de gjorde det! Väl ombord på tåget står det redan en barnvagn och det är ganska fullt med väskor, då tar, samme man, väskan och vagnen till tågvagnen bakom och gör så den får plats där! Sen visar det sig att han har platsen på andra sidan gången mot vad jag och Vera sitter. Frågar mig om jag ska hela vägen till Göteborg men jag svarar att jag ska av i Alvesta. "Säg till mig då så hjälper jag dig av med vagnen och väskan" säger han då... Resan går, jag ger Vera lite mat, mannen på andra sidan som hjälp mig hela resan har tagit fram sin laptop och sitter med hörlurar i och jobbar eller nåt. Han har även fönsterplatsen och en annan kille har kommit och satt sig på platsen vid gången så när vi rullar in mot Alvesta vill jag inte fråga om hjälp då jag kände att det skulle bli så meckigt för honom. Innan jag ens har fått på mig jackan och börjat gå mot utången har mannen rest sig, ursäktat sig förbi killen med gångenplatsen och säger "japp, då går jag och hämtar väskan och vagnen, ta din dotter bara så fixar jag resten"! Han hjälper mig av med grejerna och jag känner att jag ville ge honom något som tack för hjälpen men det vill han inte ha och säger istället "skicka vidare". Heeeelt fantastiskt vad denne man ställde upp och gjorde min resa enklare och sen är det enda han vill att jag ska "pay it forward" och göra gott mot min nästa. Tyvärr blev sista sträckan Alvesta-Nässjö allt som de första sträckorna inte var. Ingen hjälp med vagn, frågade två gånger och fick även be folk flytta på sig som inte ens skulle in i den dörren.... Fullt där man ska ställa vagnen och packningen och pricken över i.et var väl att Vera, som oftast är en glad tjej, skrek som jag vet inte vad! Endast nöjd om jag höll i henne men det kunde jag ju inte göra om jag ville få med mig alla grejer, och de ville jag ju... Sen visade det sig att bilbältet i mammas bil var för kort! Det räckte inte runt babyskyddet men efter mycket trixande kunde vi ha det i framsätet och Vera slocknade på 1minut! Haha, inte konstigt att hon va skrikig... Pay it forward!

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-01-20 08:53:58

Bra jobbat att ge sig på en sån resa med barn, packning o vagn. Och heja "skicka vidare" :) Ett bra budskap att sprida!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

elins

FOTOGRAFERA - fru - choklad - MAMMA - TRÄNA - VERA - villaliv - bakning - RECEPT - inredning -MYSA

var bloggId= '4fe16bf6ddf2b35399496e82'; var is_pro = false;