fru mamma fotograf

Träning!

Publicerad 2012-02-03 22:36:04 i Livet som mamma,

Idag har jag kört mitt första, ordentliga, hårda träningspass, sen Vera kom! B håller i cirkelfys på fredagar 12-12.45 och just 45 min tycker jag är perfekt!
Hade planerat det hela väääldigt väl. Jag och Vera skulle ta bilen in till Friskis till ca 11. Hon brukar äta 11 och skulle då få maten på Friskis. Sen skulle jag söva henne i vagnen runt 11.30 som hon brukar och så skulle hon sova hela passet och jag skulle såklart ha babyvakten med.

MEN




Vera somnade i bilen, 1 minut innan vi svängde in på Friskis parkering. Helt plötsligt när jag tittar på henne i backspegeln så ser jag att hon SOVER!!! Aja, tar upp henne ur babyskyddet och hoppas att hon ska vakna... Nix. Bär in henne men inser när jag kommer in att hon inte alls tänker vakna utan bara sova och bestämmer mig för att lägga ner henne i vagnen istället. Där sover hon till kl 11.30. vaknar hon minsann... Ger henne lunch och hoppas innerligt att hon vill vara snäll och somna om men inser ju närmre klockan blir 12 att det inte kommer att ske...
Som en räddande ängel kommer du B's kollega och säger att hon tycker att jag ska va med och träna på Björns pass och så kan hon ha Vera :) Åh! Va ju inte sen att hoppa på det erbjudandet! Så gott folk! Idag har jag tränat cirkelfys! Riktigt skönt kan jag säga och jag är ganska så säker på att jag kommer ha träningsvärk imorrn - men skön sådan!

Efter passet käkade jag lunch och sen la jag Vera i vagnen (där hon somnade på 2 min!) och gick in till stan. Handlade lite grejer till gardinerna till hallen som jag ska sy, lite kläder till Vera och typ 1kg godis :)

Kvällen har vart lugn och skön, precis som en fredag SKA vara!
Hoppas ni haft en bra avslutning på veckan ni oxå.

(vet inte om ni fattade ngt om min dag men den va iaf väldigt bra :) )

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

elins

FOTOGRAFERA - fru - choklad - MAMMA - TRÄNA - VERA - villaliv - bakning - RECEPT - inredning -MYSA

var bloggId= '4fe16bf6ddf2b35399496e82'; var is_pro = false;