fru mamma fotograf

Andas

Publicerad 2011-10-05 13:50:35 i Livet som mamma,

Även om man inte får något gjort om dagarna som man kan checka av på en lista (typ packa flyttkartonger, putsa fönster, sortera kläder osv) så har man ju fullt upp! Jag är med Vera 24/7 och när hon är vaken så vill jag VARA med henne, om det så bara är att ligga på golvet jämte när hon är i babygymmet so be it!
ALLA som har barn sen innan, och då menar jag ALLA sa innan hon kom, och direkt efter, att NJUT, njut, njut! av den här tiden! och det är ju det jag gör :) Jag njuter i fulla drag av att vara med henne, se henne utvecklas och kommunicera med henne. Igår t.ex. läste jag lite ur en pekbok (pekbibeln ;) ), mest på skoj, men hon tyckte verkligen om det och följde med blicken hela tiden i boken :)
Men, ibland behöver jag lite space jag oxå. Inte så ofta. Men ibland. Som i söndags på körövningen då Vera istället fick ensamtid med pappa Björn. Eller som igår när jag åkte till gymmet 20:15 och tränade 45 min!  Mitt första träningspass helt själv sen hon kom! Det var skönt att fokusera på mig en stund. Sen att jag ringde hem 3 gånger är ju en annan femma ;)
Nu har jag och Vera gått en sväng på stan. Lämnat tillbaka lite grejer, köpt hårinpackning, köpt present till Veras faster som fyller år samma dag som Vera fyller 4 månader och avslutade rutten med att  köpa en stekpanna till oss! Hon sover ju bra i vagnen så de va lika bra att passa på när hon skulle sova och nu sover hon än, och vet ni vad? Då ska jag passa på att läsa lite i nya MAMA och dricka Latte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

elins

FOTOGRAFERA - fru - choklad - MAMMA - TRÄNA - VERA - villaliv - bakning - RECEPT - inredning -MYSA

var bloggId= '4fe16bf6ddf2b35399496e82'; var is_pro = false;