fru mamma fotograf

Fullt ös medvetslös!

Publicerad 2011-11-14 11:10:09 i Högtidligt,

Helgen har varit heeelt späckad! Och förra veckan också för den delen, därför blev det inte så mycket bloggande ;)
Igår hade vi ju barnvälsignelse för Vera och dagarna fram tills dess har bestått utav planering och förberedelser, men även massa familjemys!
I fredags kom min familj hit, har inte träffat min syster och hennes familj sen i augusti så det var hög tid nu! Mamma och pappa och min bror och hans familj var också här :) Väldigt härligt att få träffa dem alla igen iaf och äta god mat och bara umgås!
I lördags kom Björns familj hit, mamma, pappa och syskon med respektive. Hann med en promenad ute i det härliga vädret längs ån här i byn - lite njutning måste man få in mellan alla förberedelser.... :)
Sen gick kvällen åt att laga mat inför söndagen, bordsdekorationer, räkna tallrikar (trodde jag hade fler än jag hade men det löste sig ändå), smälla upp långbord för 20 personer i vårt vardagsrum m.m m.m!

Så, igår, söndagen 13 November, var det Veras andra stora högtidsdag i livet (första va ju när hon föddes ;)  ). Klockan 11 började gudstjänsten inne i Pingstkyrkan, en gtj för "stora och små", barnkören sjöng, predikarn var i form av ett drama och några ungdomar spelade och sjöng. Barnvälsignelsen var i början och började med att jag själv faktiskt, sjöng en låt till och för Vera( och för en annan tös som också hade barnvälsignelse), "Handens fem fingrar". Sen bad man för den andra tösen först, och sedan för Vera. Det var sååå fint, när pastorn tog och höll Vera och bad för henne tittade Vera honom rakt i ögonen

Efter gudstjänsten åkte vi alla hem hit där vi bjöd på kräftsoppa och morotsbröd och sedan till fikat hade Veras mormor gjort ostkaka och så hade vi en tårta - man åkte iaf mätt härifrån!!!
Vera fick även jättemånga fina presenter som hon kommer kunna ha glädje av många år framöver :)

En väldigt fin och härlig dag blev det för Vera och oss och för de som var här också hoppas jag :) Det enda som kan ses som ett  "minus" var väl att det kändes lite stressigt då vi nästan alla hade lång väg att åka hem igen, hade förberett lite annat också men det hanns inte med...


Vera var heeelt fantstisk hela dagen och hoppade från famn till famn och skrattade och var för det mesta bara glad och nöjd :) Hon var så trött på slutet att hon somnade "sittandes" i Björns famn (när han stod upp), utan napp eller vaggning,  bara för att hon var så trött! Haha, sötis! Sen däckade både jag, Björn och Roxy tillsammans med Vera i soffan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

elins

FOTOGRAFERA - fru - choklad - MAMMA - TRÄNA - VERA - villaliv - bakning - RECEPT - inredning -MYSA

var bloggId= '4fe16bf6ddf2b35399496e82'; var is_pro = false;