fru mamma fotograf

Dåligt samvete

Publicerad 2011-11-09 19:12:11 i Livet,

Usch, blä och fy!
Dåliga samvetet kommer ikapp, jag borde blogga mer, jag borde skriva dagbok för jag vill ju minnas första tiden med Vera, jag borde skriva upp massa saker i hennes bok, jag borde stickat åtminstone ett plagg till mitt första barn! jag borde fotograferat henne mer när hon va liten, jag borde fotografera henne nu! jag borde anteckna hennes framsteg, jag borde komma ihåg alla hennes "första-gången-hon-gjorde-detta", jag borde göra så himla mycket!
Just nu känns det bara som att tiden rinner iväg alldeles för fort!
Hur ska jag kunna njuta av nuet och jag samtidigt måste dokumentera det?!?!

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2011-11-10 13:13:02

Oj, vad jag känner igen mej (förutom om bloggandet då, men det är ju av den enkla anledningen att jag inte har någon blogg...). Tror många gör det och oj (igen) så lätt det är att hamna där. Försöker skala bort borde och måste och fråga mej vad jag vill och vad vi behöver. Varandra. Jag vill va, och försöker ju va, en närvarande förälder. I nuet. Det måste väl ändå va viktigast. Sen om tröjan blir stickad eller ej och vilket datum saker och ting hände och händer, det får d bli som d blir med... :) är jag närvarande så har jag massor att hämta ur hjärtat!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

elins

FOTOGRAFERA - fru - choklad - MAMMA - TRÄNA - VERA - villaliv - bakning - RECEPT - inredning -MYSA

var bloggId= '4fe16bf6ddf2b35399496e82'; var is_pro = false;