fru mamma fotograf

V.35

Publicerad 2011-05-05 17:07:20 i Lillnorpan,



Kroppen:
Nu ökar du snabbare i vikt, upp till drygt ett halvt kilo varje vecka. Av det går cirka 300 gram till barnet. Om du ökar väldigt mycket i vikt kan det bero på att du samlar på dig vätska. Det är oftast normalt men kan även vara ett av flera tecken på en komplikation. Mot slutet av graviditeten går du på fler besök hos barnmorskan för att till exempel upptäcka om blodtrycket stiger. Många får halsbränna, magen känns ofta full och det är svårt att hitta sköna ställningar på natten. Du får räkna med att vakna några gånger per natt för att kissa och vända dig i sängen.
Vid den här tiden gör barnmorskan en sammanfattning om hur din graviditet har varit. Du kan skriva ett förlossningsbrev där du skriver lite om dig själv och dina förväntningar på förlossningen, samt vilken form av stöd som du tror att du och din partner kommer att behöva.

Barnet:
Fingernaglarna har nu vuxit ut helt och hållet på barnet. Barnets benmärg börjar producera röda blodkroppar. Du känner nu varje dag hur barnet rör på sig och det är inte ovanligt att du lagt märke till att ditt barn har en speciell dygnsrytm, som ofta fortsätter efter att barnet är fött.

Jag:
Fortfarande mår jag riktigt bra och kan tänka mig att ha Lillnorpan kvar i magen några veckor till. Samtidigt så kan h*n ju faktiskt komma egentligen när som helst...  Det kan stressa mig lite ibland eftersom jag vill göra så mycket här hemma men som jag skrev om igår (pensionärsdagarna) så är jag ju inte jättensnabb på att få saker gjorda...
Bäckenet har gjort lite ont de senaste dagarna, resulterar mest i att jag har massa kuddar i sängen för att stötta upp mig och att jag vaggar mer än vanligt när jag går :)
Vätska samlar jag oxå på mig lite granna så jag har gått och köpt mig två par ursexiga (not) stödstrumpor! Men de är guld värda :)

I helgen som var var vi iväg och köpte spjälsäng, dock har vi inte monterat den än så bild kommer först när det är klart! (annrs blir det bara en bild på en kartong och det är ju lagom kul?). Lillnorpan rör på sig otroligt mycket, vilket jag och Björn tycker är jättehäftigt, man "connectar" på ett annat sätt då... *mys*


Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2011-05-05 18:00:51

Vad kul att du delar med dig och så fin blogg du har :)

Postat av: elin

Publicerad 2011-05-14 18:00:31

Hej! Fin blogg du har :D jag heter oxå elin, fast jag är bara 13 :P det jag tänkte säga var, fin tröja, den passar dig asbra! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

elins

FOTOGRAFERA - fru - choklad - MAMMA - TRÄNA - VERA - villaliv - bakning - RECEPT - inredning -MYSA

var bloggId= '4fe16bf6ddf2b35399496e82'; var is_pro = false;