fru mamma fotograf

Hjärteband

Publicerad 2011-05-26 10:28:54 i Things to Lillnorpan,



Igår fick jag ett avlångt kuvert på posten. Jag älskar kuvert som man direkt ser inte är vare sig reklam eller räkningar :)  Det var från min söta fd kollega (numera bara titeln "vän" ;)  )  Louise! Ett gulligt brev och en lite present till mig som snart ska bli mamma. Tack söta du!

Hjärteband från Lundmyr of Sweden
Kan användas som mat, sov eller medicin kom-ihåg. Vid t.ex. Matningsrutiner; Flytta hjärtat till det klockslag då du började att mata ditt barn. Om du ammar, flytta bandet till den armled som motsvarar det bröst du senaste ammade. Nästa gång du ammar tar du det bröst där armbandet inte sitter och flyttar då över armbandet och flyttar hjärtat till rätt klockslag.

Verkar hur smart som helst så den packas genast ner i BB-väskan oxå :)


Kommentarer

Postat av: Josefin

Publicerad 2011-05-26 15:36:09

Jag försökte med både armband och gem på bh:n för att komma ihåg vilket bröst som ammades senast när jag ammade mille. Tyvärr gav jag upp efter ett tag då jag glömde flytta på armbandet/gemet och att jag hela tiden ställde mig frågan: ska eller ska jag inte amma på sidan med armbandet? :) men det är en superbra grej om man får in rutinerna.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

elins

FOTOGRAFERA - fru - choklad - MAMMA - TRÄNA - VERA - villaliv - bakning - RECEPT - inredning -MYSA

var bloggId= '4fe16bf6ddf2b35399496e82'; var is_pro = false;