fru mamma fotograf

Frisörbesök

Publicerad 2011-05-25 21:20:38 i Hår & Frisyr,


Före: Mitt slitna långa hår!          Efter: Det slitna är borta, men fortfarande långt hår!

Idag har jag varit en sväng hos "min" frisör Angelina på Cookie&I och som vanligt blev jag supernöjd! Det är svårt det där med att hitta en frisör man vill återkomma till. I Finspång hade jag ju Katarina och hur mycket jag än vill ha kvar henne så är jag alltid ute i sista sekund och försöker få en tid när vi ska dit. Och det lyckas ju väldigt sällan så nu när vi flyttade hit till Kallekrona blev det jakt på en ny!

Hade egentligen behövt slinga håret oxå men efter att ha sett Kalla Fakta (av en slump) förra söndagen då det just handlade om hårfärgning och graviditet kände jag att jag kan gå med utväxt ett tag till... Tydligen är inte slingning lika farligt dock eftersom det inte är hudkontakt men jag känner att jag kan vänta några veckor till. Kan ju hoppas på att det blir sommarblekt? (som om jag kommer sitta i solen? Snarare under ett parasoll eller inomhus med Lillnorpan och försöker skydda Liten mot solen)

Se programmet här eller läs artikeln

Där står bl.a detta uttalande utan Bo Jönsson som är professor i Kemi: Jag tror knappt att jag någonsin under mina 20 år som analytisk kemist sett sådana här halter.
Ämnen som finns i hårfärgen är tydligen släkt med ett annat ämne som är cancerframkallande och nu förbjudet i EU. Får väl se hur länge det dröjer innan detta ämne är förbjudet?


Kommentarer

Postat av: tina

Publicerad 2011-05-26 13:09:20

men snygg blev du!!



-och snart kommer lillfisen!

du verkar så redo man kan bli=)

ni kommer bli en så fiiin liten familj.

puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

elins

FOTOGRAFERA - fru - choklad - MAMMA - TRÄNA - VERA - villaliv - bakning - RECEPT - inredning -MYSA

var bloggId= '4fe16bf6ddf2b35399496e82'; var is_pro = false;