fru mamma fotograf

Grått

Publicerad 2011-03-14 16:55:16 i Göteborgsliv,

Ojojoj... nu är jag så trött så att ögonen går i kors! Kl. 03:50 ringde väckarklockan idag och 04:44 rullade tåget iväg från Karlskrona mot Göteborg! Min räddning när jag åker tåg är öronproppar. Helt underbara! Kan bara sätta i dem och få tyst på alla runt omkring... de e grejer de! Ibland stoppar jag i dem extra demonstrativt för att visa att de pratar alldeles för högt runt omkring, som en riktig tjurkärring :)
Anledningen till att jag just nu befinner mig i Gbg? Jag rycker in och jobbar lite extra på min förra arbetsplats, MQ huvudkontor men istället för reception sitter jag på kundklubb! Bestämdes i fredags eftermiddag så det är snabba puckar som gäller! Men det är ju oxå förvisso det jag gillar ;) Nu ska jag jobba drygt 30 min till har jag tänkt, om jag inte somnar innan... är så sjukt trött nu så jag skulle kunna somna när som helst... Få nog ta mig en kontorspromenad! :) Sen vill jag vara pigg för då ska jag träffa Jenny!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2011-03-16 16:52:12

Kan inte annat än hålla med om hur skönt det är med öronproppar när man åker tåg. Så skönt att kunna plugga in dem precis när man själv vill och stänga ute alla störande ljud. Det blir så tyst och skönt med den djupt insatta i öronen. Jag är också en tjurkärring. Jag brukar också demonstrativt plugga in öronpropparna så att de jag stör mig på verkligen ser det. Ibland så händer det även att jag kan be folks om stör mig trots öronpropparna att vara lite tystare. De brukar se lite konstigt på en när man går fram till dem, tar av sig öronpropparna och sedan förklarar att de stör en. Dock så brukar dämpa sig på en gång. De förstår väl ur högt de egentligen pratar.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

elins

FOTOGRAFERA - fru - choklad - MAMMA - TRÄNA - VERA - villaliv - bakning - RECEPT - inredning -MYSA

var bloggId= '4fe16bf6ddf2b35399496e82'; var is_pro = false;