fru mamma fotograf

Försvarstal?

Publicerad 2011-03-22 09:46:23 i Lillnorpan,

Jag är 154cm lång. Eller kort, beroende på hur man ser det. En och en halv meter plus 4 centermeter. Jag har aldrig varit smal, de senaste 15 åren har min vikt legat mellan 55-60kg. Tyvärr. Jag kommer aldrig leva upp till några modellmått varken, längd, vikt eller utseende och nu är jag fine med det. Jag tränar regelbundet, äter ibland mat som är nyttig och ibland mat som är onyttig och jag älskar godis, särskilt choklad.
Om 85 dagar är det tänkt att vi, jag och min bästaste Björn,  ska bli föräldrar. Då kommer bebis sova i sin egen säng, dras runt i en barnvagn, bäras på, gullas med och ha massor av yta att vistas på. Men för tillfället är Lillnorpan inneboende hos mig, i mig. I en kropp som ibland känns lika bred som hög. All denna stress och press på ngn liten fotbollsgravidkulamage gör att jag funderar på att gå i ide tom 1 juni. Ja, jag ska ha i juni, inte i april. Och ja, jag kanske är större än vissa andra men det är väl så man funkar? Vissa är långa, korta, smala, tjocka, det är väl likadant när man är gravid? Hur ska jag kunna jämföra mig med en som är gravid i samma vecka som mig men som är 175cm och smal från början? Ska man inte kunna ha en tight tröja utan att folk tror att man ska till BB nästa vecka? Varför ska jag behöva känna att jag måste försvara mig, min mage och verkligen trycka på att "ja, de e ju baaaaara 11 veckor kvar nu..."  Jag har längtat och väntat så länge på att få vara gravid och jag älskar det. Bebis som buffar, bökar och möblerar om där inne. Som svarar på mina och Björns klappar. Som hickar, kittlar mig, stryker sig där inne. Nu vet jag t.o.m var huvudet, ryggen och benen ligger. Men det är piss att vara gravid när alla säger "vad STOOOOOR du är!!!". Men danke schön! Och nej, jag vill inte daltas med heller. Jag behöver inte höra att jag är liten, för det är jag inte, jag vet att jag har en stor bula. Men ibland vill jag bara höra att jag är fin. Annrs räcker det med att säga Grattis.


.

Kommentarer

Postat av: systeryster

Publicerad 2011-03-22 10:12:01

Jag tycker du är fin:)och jag håller med... trist att inte bara få vara och njuta... om det är till nån tröst vet du ju att dina mått verkar vara ungefär samma som när jag väntade Alfie:) sluta försvara dig och NJUT!! KRAAAAAM

Postat av: Camilla Nordens Foto

Publicerad 2011-03-22 10:25:15

Håller helt med! Bara för att man är gravid tycker man inte det är kul att bli kallad tjock! Vilket en del verkar tro tyvärr...

Postat av: ELiN

Publicerad 2011-03-22 11:39:20

Tack kära syster :) Ja, känns ju bra att ngn annan vart lika stor som jag är ;)



Camilla - håller med, och ska prata viktuppgång och allt därtill...

Postat av: Jenny

Publicerad 2011-03-22 13:12:30

Tänk i den kulan bor ett underverk en gåva från Gud!!! Skit i vad alla andra tycker och tänker och tacka Gud för lillnorpan varje gång nån säger att du är stor(de försöker jag gör och de funkar ganska bra)!!!



Kramar från en tjockis till en annan ;)

Postat av: Fia

Publicerad 2011-03-22 13:19:41

Du är jätte fin stumpan <3

Postat av: Stina

Publicerad 2011-03-22 14:25:57

Elin! Du är FIN! Njut av denna fantastiska tid. Folk trodde jag skulle ha när som helst i juni när jag var beräknad och fick Alexander i september. Alla är unika, du är skapad av den högste och är värdefull. Du får väl svara dem att å vad stor du är;) Kramiz

Postat av: Jessica

Publicerad 2011-03-22 16:50:55

Elin, du är jättefin som gravid! Skit i alla vad dem säger, det är dig det bor ett litet mirakel som måste få växa och frodas... du är FIN Elin!

Kraam Kraam/Jessica

Postat av: Maja Askevik

Publicerad 2011-03-22 23:39:31

Hej du! Kul att spana in din blogg:) Och ska jag vara helt ärlig så kände jag när jag läste detta att det nästan var lite skönt att nån kände som jag..om du förstår mig rätt... jag är också sååå himla trött på alla kommentarer som folk tar sig friheten att slänga med hursomhelst! För det ska du veta, att jag är gigantisk!! På alla håll och kanter, och jag var det förra gången med, så på ett sätt känns det lite lugnare så här andra gången, om det inte vore för just allas fraser hit och dit.. "Oj när jag var i den veckan så syntes det kanppt" eller "gode tid ska du gå två månader till" "är du säker att det inte är 2, eller 3" "åh nu börjar du allt runda till dig" "och så en liten dask på magen eller baken" "hur mycket har du gått upp hittills? Du vet väl att det är mot slutet man går upp ännu mer" Det är ibland flera gånger om dagen jag får svälja så man inte skriker något oförskämt tillbaka"

Jag håller med, man njuter ju så oerhört av att vara gravid, så kan inte folk bara få låta en bli som man blir och utan att kommentera på det viset,de kan väl bara fråga hur man mår eller så! För alla kan faktiskt inte gå upp typ 7 kg! Jag gick upp typ 25 kg med Elsa och lär nog göra det nu med, så är det bara...



Ja man får försöka fokusera på allt som är mysigt i stället, men ibland blir det för mkt...

Det är hursomhelst riktigt häftigt att vara gravid tycker jag:)

Vilket datum är det ni är beräknade? Vi är den 1/6..

Ha det fint/ Maja

Postat av: Linda

Publicerad 2011-03-23 09:06:23

Elin.... du är sjukt fin i din gravid mage...

du har alltid varit FIN! låt ingen annan säga nått annat! så är de bara!

så du vet!

KRAM/Linda från fimpen! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

elins

FOTOGRAFERA - fru - choklad - MAMMA - TRÄNA - VERA - villaliv - bakning - RECEPT - inredning -MYSA

var bloggId= '4fe16bf6ddf2b35399496e82'; var is_pro = false;