fru mamma fotograf

Fjäderlätt eller fjädertungt

Publicerad 2011-02-08 21:28:13 i Livet,



Idag har vart en alldeles underbar dag. Men samtidigt lite vemodig på slutet. Mycket tankar som far och flänger. På förmiddagen träffade jag en barndomskompis, P, som bor här i Äng med sin familj. Har inte setts på hur länge som helst men kändes nästan igår när vi väl sågs :) Sånt gillar jag! Fika och lunch blev jag bjuden OCH skjuts in till stan så jag blev grymt välsignad.

I stan gick jag och köpte med fika och mötte sedan upp mamma hos mormor. Hon vet hur man fikar den kvinnan, det tar aldrig stopp :) Alltid lika kul att träffa mormor, eller "måmå" som jag säger på småländska ;) Inte för att man kanske har några jättedjupa konversationer men man får så mycket kärlek.

Ikväll tog mamma fram en kartong med massa bebiskläder som jag haft när jag var liten, bl.a ett stickat set som min mormor gjorde till mig. Mössa, strumpor, byxor och en kofta - huuuur gulligt och fint som helst! Känns helt sjukt att jag själv vart så liten och att det nu är min tur att bli mamma. Ibland vill jag dock bara vara som Peter Pan och aldrig växa upp. De människorna som jag har runt omkring mig och älskar vill jag ju alltid ha där. Det blev så påtagligt ikväll att allt rullar på. Livet. Helt fantastiskt men samtidigt vemodigt när man vet att det inte varar för evigt.


Ta hand om dig, de runt omkring dig och kramas mycket :)

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2011-02-08 21:53:56

Tack själv Elin! Det var himla roligt att se dig igen och din lilla söta mage=) (Inga trettio kilo där inte...;)) Ta hand om dig! Lycka, till dig och din make, med ert stora äventyr som ni har framför er<3



Hoppas att vi ses snart=)



"Lev idag min vän,

morgondagen kommer aldrig igen..."



Kramar

Postat av: Pernilla

Publicerad 2011-02-09 11:58:46

Gårdagen kommer aldrig igen heter det ju...Annars låter det konstigt....!

Postat av: Emma

Publicerad 2011-02-09 13:39:43

Jag vet precis Elin, jag känner samma sak när jag träffar både mormor och mamma eller för den delen pappa och farmor. Vi tog sådana där 4 generationer-kort och det hugger lite i magen när man tänker att man själv har sådana i sitt babyalbum men det saknas en person. Livet förändras.



Jag har sagt det till Pernilla innan men jag tycker vi ska träffas allihopa någon gång i sommar, vore så mysigt :) När är bebisen beräknad att komma?



KRAAAM!

Postat av: ELiN

Publicerad 2011-02-09 13:58:54

Pernilla - ja, det heter de ju :) Tänkte dock inte på att det lät konstigt när jag hörde det! Verkligen supermysigt att träffa dig/er igår!



Emma & Pernilla - Ses i sommar vore ju toppenkul! Bebis är beräknad 15 juni... :)



Emma - Skönt att höra att ngn tänker likadant..

Postat av: Åsa Lundstedt

Publicerad 2011-02-22 10:18:50

Vad trevlig dina inlägg verkar vara. kommer verkligen att läsa dina inlägg igen! :p Ha en spännande helg :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

elins

FOTOGRAFERA - fru - choklad - MAMMA - TRÄNA - VERA - villaliv - bakning - RECEPT - inredning -MYSA

var bloggId= '4fe16bf6ddf2b35399496e82'; var is_pro = false;