fru mamma fotograf

Oljigt

Publicerad 2011-04-29 11:00:25 i Things to Lillnorpan,





"Estelle & Thild grundades 2007 av Pernilla Rönnberg. När hon fick sin första dotter fann hon inga milda ekologiska barnprodukter. Det gav henne iden om att själv skapa en helt ekologisk hudvårdsserie med så rena, naturliga och hudvänliga produkter som möjligt. För att garantera bästa kvalitet, togs produkterna fram tillsammans med dermatolog och barnläkare. Innehållet och produktionen blev sedan ekologiskt certifierade av Ecocert."



För att försöka minimera bristningar på min lilla magge har jag köpt denna olja som jag smörjer med. Är ju en djungel med vad man än ska köpa som blivande förälder: Barnvagn, babyskydd, babysitter, skötbord, kläder, nappar, nappflaskor, salvor, skötunderlägg, bärselar, baljor och oxå olja/smörj för att minska bristningar. Det sköna är att jag (och Björn) faktiskt inte gått på att man behöver ALLT som nybliven förälder och framförallt behöver man inte allt NYTT!

En sån här olja vet man ju inte ens om den funkar, men det är värt ett försök + att det är ganska mysigt att smörja magen och prata med Lillnorpan samtidigt... :)  och jag har ju inte fått några bristningar ännu så... ;)

Läs mer om Estelle and Thild här eller gå in och njut av de fina bilderna!


Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2011-04-29 12:20:23

Den luktar inget vidare men det är som du säger, det är mysigt att smörja magen i alla fall ;) Jag hade den när jag väntade min dotter oxå och fick inga bristningar då, har inte sett till några än så länge heller (men å andra sidan så ska magen växa i 15 veckor till) så vi kan ju hålla tummarna för att den faktiskt fungerar. Såg dig i tisdags kväll förresten... Vad stor och fin du är! Inte långt kvar nu ;)

Postat av: k d l

Publicerad 2011-04-29 19:32:35



SNYGG BLOGGGIISSH<3 !



/ www.deeduu.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

elins

FOTOGRAFERA - fru - choklad - MAMMA - TRÄNA - VERA - villaliv - bakning - RECEPT - inredning -MYSA

var bloggId= '4fe16bf6ddf2b35399496e82'; var is_pro = false;