fru mamma fotograf

Att våga eller inte våga...?

Publicerad 2010-09-24 11:06:31 i Funderingar,



Modig. Vad är att vara modig egentligen? Jag har fått höra ganska ofta sen vi bestämde oss för att flytta och även nu när vi faktiskt har flyttat att vi är modiga. För att bryta upp där vi har bott i tre år. För att byta bort ett jobb man trivs med(Björn). För att flytta och inte har något jobb (jag). För att vi kände två personer i Karlskrona innan vi flyttade hit. Ni vet, bryta upp från det trygga.
Själv ser jag mest detta som spännande. Och jag har ju gjort samma sak nååågra gånger förr...

Gymnasiet i Jkpg - där jag inte kände nån.
Bibelskola i England -långt ifrån mamma och pappa men fullt med nya bekantskaper.
Ungdomsledarjobb i Finspång -visste inte ens var Finspång låg geografiskt när jag flyttade dit...
Göteborg - Släppa tryggheten i Finspång med vänner och jobb för storstan.
Karlskrona - börja om ALLT på nytt...

Däremot vågar jag inte ringa ett samtal till ett företag och presentera mig själv för den som är rekryteringsansvarig. Haha... lite patetiskt nästan... men så är det. Å andra sidan så var Napoleon rädd för kattungar :) så jag ligger ganska mycket i lä.

Men det är ju det som är så skönt! För även de som verkar tuffa och modiga, och är det i vissa roller, även de har något som de tycker är jobbigt och som de tampas med och kanske tom är rädda för. 

Jag har vart modig och precis sökt ett jobb. Ett jobb som, om jag får det, blir en stor utmaning och en otrolig utveckling för mig själv. Men man måste ju våga - eller hur?!


"Step out of YOUR comfortzone!"





Bilden på Roxy är tagen med nya objektivet. I'm lovin it!

Kommentarer

Postat av: irya

Publicerad 2010-09-24 15:55:48

sv: jo allt är bra här :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

elins

FOTOGRAFERA - fru - choklad - MAMMA - TRÄNA - VERA - villaliv - bakning - RECEPT - inredning -MYSA

var bloggId= '4fe16bf6ddf2b35399496e82'; var is_pro = false;