fru mamma fotograf

Surprise Party!

Publicerad 2013-04-13 20:47:05 i Högtidligt, Livet,

 
På måndag fyller jag gammal (dvs 30år...) och igår hade min vän M bestämt sig för att bjuda ut mig på middag för att fira detta. Räknade ner hela dagen, från 07.00 när jag började jobba! Dels för att vi inte setts i veckan och dels för att vi hade och fortfarande har så mycket att prata om.
Som alltid var jag tidsoptimist och när det var 30min kvar innan upphämtning så hade jag kommit fram till 2 olika outfits och stod och velade men föll i slutändan för en tredje ;) 
 
Tar på mig jackan, lägger ner mobilen i väskan och tar fram nagellacket - för är det något som känns lyxigt och ett MÅSTE när man går ut - är det nagellack! Hinner måla åtta stycken innan mobilskrället ringer. Jaha, försiktigt, försiktigt öppna väskan och utan att smeta ut något lack, ta fram mobilen och svara. Det är Björn. (som för övrigt precis hade åkt till Jens och Sigrid för att ha lite fredagsmys)
Konversationen låter följande: 
B- Hej, jag tror jag glömde min plånbok.
E- Ok... (halvirriterad då jag är sen och vill måla naglar)
B- kan du kolla om den finns i mina byxor?
E- Men du behöver väl knappast din plånbok hos Jens?
B- nääääe, men jag kanske glömde den på jobbet...
E- OK! (märkbart irriterad) men jag målar naglarna, jag kan inte kolla i dina byxor.
B - men jag måste ringa jobbet om jag glömt den där.
E- OK!!! men då får du nagellackskladd på dina byxor! Vart är de?
B- i källaren, i tvättstugan.
 
Jag går ner. Tänker samtidigt att jag kanske kan peta med foten på byxorna och känna om den finns där, så behöver ju nagellacket inte förstöras...
 
 
E- VAAAAAAAR i tvättstugan?!? 
B- eh, de ska ligga där någonstans...
 
Röster hörs uppifrån hallen:
"Jag må hon leva, jag må hon leva, JAG MÅ HON LEVA UT I HUNDRADE ÅR...!"
E- (väääldigt irriterad) Nu kommer det folk oxå -hejdå!
 
Haha, mina fina vänner kommer och överraskar mig! Inget restaurangbesök här inte - istället fylls köket med massa go mat från "Nya Skafferiet", vännerna tar plats och festen är igång.
 
Så himla glad, lycklig, förvånad och framförallt - välsignad.
 
TACK!
 
 

Kommentarer

Postat av: Matilda

Publicerad 2013-04-13 21:00:54

Underbart med överraskningar!!

Svar: Verkligen :)
elins

Postat av: Petra Wallin

Publicerad 2013-04-16 18:41:17

Grattis i efterskott Elin.

Svar: Tack Petra :)
elins

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

elins

FOTOGRAFERA - fru - choklad - MAMMA - TRÄNA - VERA - villaliv - bakning - RECEPT - inredning -MYSA

var bloggId= '4fe16bf6ddf2b35399496e82'; var is_pro = false;