fru mamma fotograf

Halvtid

Publicerad 2011-01-27 11:58:09 i Lillnorpan,



Vecka 20 idag och halvvägs i graviditeten :)

Lillnorpan denna vecka:
Bebis är nu 14-16 cm från huvud till stjärt och väger c:a 250 gram, ungefär som en stor chokladkaka.
Bebisens hud börjar nu bli tjockare och körtlar under huden börjar utsöndra ett vaxliknande ämne som kallas vernix. Detta ämne kommer att täcka din bebis hud och skydda den mot fostervattnet under resten av graviditeten. Lanugohåret på bebisens kropp hjälper till att fixera den skyddande vernixen.

Huvudhår och tånaglar börjar växa på det här stadiet, liksom hår på överläppen och i ögonbryn.



Nu ska jag äta lite lunch för att sedan bege mig ut till Johan & Madde, fast de är inte där :)  Ska gå ut en promenix med Mirak(hund) och sen hämta Meja på dagis/förskolan... Myspys!




Känner att jag måste rätta till lite är... Denna dag var jag alltså 20 FULLA veckor... så dagen efter gick jag in i v. 21... Men fortfarande halvvägs såklart :) Men kanske att ni undrar när jag nästa gång kanske skriver v.22...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

elins

FOTOGRAFERA - fru - choklad - MAMMA - TRÄNA - VERA - villaliv - bakning - RECEPT - inredning -MYSA

var bloggId= '4fe16bf6ddf2b35399496e82'; var is_pro = false;