fru mamma fotograf

Softish

Publicerad 2011-04-10 23:50:30 i Karlskronaliv,

Ligger i sängen med laptopen i knäet och surfar runt lite. Jämte ligger B med andra laptopen och kollar film - soft!
Kan väl säga att hela denna helg har vart grymt skön och lugn - precis vad vi behövde! Röjt och städat undan grejer, paus och vårpremiär på Glassiären, skönt väder, sovmorgon, brunch hemma - ja, bara tagit dte lugnt! Ikväll hade jag även min "premiär" i Karlskrona, sjöng och spelade på LP-cafét i kyrkan. Riktigt kul att vara igång igen och underbart att se och höra alla dessa människor sjunga och vittna om hur deras liv blivit bättre.

Ny bok inköpt idag med: "Att möta förlossningssmärtan". Kan bli intressant...?

Att möta förlossningssmärtan

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2011-04-13 10:08:01

Du kommer klara att föda barn galant. Visst gör det ont men på ett sätt som man inte vart med om tidigare. Så upplevde jag det iaf. Jag tyckte lustgas och ryggbedövningen var lycka. Med lusgasen kan man härda ut mycket men ryggbedövningen tog bort smärtan från värkarna helt för mig... dock så kom ju smärtan tillbaka när krystvärkarna satte igång men tror ändå att jag hade stor nytta av den där oxå. Många säger att de tycker att det är en brännande känsla att krysta men det kände jag inte alls av. Själva krystningsfasen är en helt annan grej än värkfasen (öppningskedet). Jag tyckte det var superhäftigt.Det finns inget häftigare än att trycka ut en unge ;) för ut kommer den!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

elins

FOTOGRAFERA - fru - choklad - MAMMA - TRÄNA - VERA - villaliv - bakning - RECEPT - inredning -MYSA

var bloggId= '4fe16bf6ddf2b35399496e82'; var is_pro = false;