fru mamma fotograf

hot!

Publicerad 2007-10-19 09:11:14 i Bali,

Ah man blir sa glad att lasa era inlagg,
dels for att jag saknar er men oxa
for att ni verkar ha lite samre vader
dar hemma an har, vilket gor
mig glad over att jag e har ;)

Idag har vi haft "waterproject".
Vid bungalown, dar manga i var "staff"
bor, har de byggt en brunn. Tanken ar
att vi ska samla upp regnvatten med
stupror fran taket som sedan leder
vattnet ner till en sil bestaende av
grus och sten och sen ner i tanken.
Du far man ju drickbart vatten!
Det ar en prototyp for att sedan
forhoppningsvis kunna hjalpa till
att bygga sadana i byar och i
fattiga omraden dar man inte har rad
att kopa dricksvatten...

Sa idag har vi hjalpt till med
att satta upp stuprannor, eller ja..
Robin har hjalpt till med det. Jag bojde
lite staltradvajrar och sagade av ett ror...
och tog kort nar Robin arbetade... var lixom
lite overflodigt med 5 pers att hjalpa till
och for en tjej pa 1 och en halv meter hog
fanns inte sa mycket att gora...

efter det gick vi till stranden med Rodrigo (lr nat)
och Aaron. Asstora vagor idag med, sjukt
harligt! Men haret blir ju som svinto..

Ikvall ska vi in till Kuta och ga pa
restaurang med DTS-teamet, en av dem fyller ar
sa ikvall satsar vi pa stort! Daremellan ska vi
hinna sitta har en stund till, ta ut pengar,
forbereda middag och packa! For imorrn ska vi
aka till norra Bali och hjalpa till pa bla
ett barnhem, och i ngn by med barngrupper
(tror jag, vi vet inte sa mycket an).

Egentligen skulle vi akt dit nasta lordag
med det andra DTS-teamet som kommer men vi
har blivit riktigt bra kompisar med detta forsta
team sa vi ville hellre aka dit med dem.

vet inte om det finns ngt internetcafe dar,
inte alls lika turistigt som i sodra delen
Bali sa vi far se nar jag skriver har igen...
forhoppningsvis snart!

Skulle lagt upp lite bilder idag men datorerna
ar sa himla sloa har... sa det gick inte sa bra..
far forsoka pa ngt annat stalle...

Kommentarer

Postat av: elina

Publicerad 2007-10-21 12:31:58

elin!!
låter som du har det bra!! :) goodi goodi
här är det kallt... burr...

kom precis hem från kyrkan, det var ungdomarna som höll i gudstjänsten idag... jättekul!
o snart är det cellgrupp..
asså det rullar på som vanligt här hemma...

ha det toppen braigt!!
kramkram

Postat av: Frida

Publicerad 2007-10-21 16:10:45

Låter verkligen jättehärligt!
hoppas ni får lika kul på norra sidan... Jag måste erkänna att datorn datorn har fått vila ett tag nu, finns så mycket roligare saker att göra!
Måste fixa andakt till ikväll nu, men lycka till!
Saknar dig jättemycket, ska bli härligt att få träffa dig i december ;)
God bless you!

Postat av: Pia o Mats

Publicerad 2007-10-21 22:34:34

Hej Elin!
Vad roligt det är att läsa allt vad ni får vara med om. Förstår att det är många intryck som måste bearbetas. Härligt att ni får chans att njuta av sköna havsbad också! Själva sitter vi invirade i filtar och försöker hålla värmen.
Ha det nu så bra Elin med nya äventyr. Jesus är med er!
Kram/ Svärföräldrarna
P.S. Hälsa Robin!

Postat av: Towetott

Publicerad 2007-10-21 22:45:05

Hej räkan min =) Får du fortfarande massa sms av mig eller har det slutat nu ? Så knas det kan bli! Kul att läsa på din blogg vad som händer & hålla sig uppdaterad.. men vad jag vet så är det mycket vulkanutbrott & så nu, eller ?! Kanske bara är på java.. aja, sköt om dig så länge! Puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

elins

FOTOGRAFERA - fru - choklad - MAMMA - TRÄNA - VERA - villaliv - bakning - RECEPT - inredning -MYSA

var bloggId= '4fe16bf6ddf2b35399496e82'; var is_pro = false;