fru mamma fotograf

Packat & Klart

Publicerad 2011-05-24 13:47:54 i Things to Lillnorpan,





Nu står den där. BB-väskan. Packad och (nästan) klar. Mina grejer och Lillnorpans, Björn får ha en egen :)

Vad som finns i den? 

Till mig
Mysbyxor
Leggings
Tunika
Trosor
Strumpor
Amnings-BH
Amningsinlägg
2 Linnen
1 Omlottkofta
Necessär; Schampo/Balsam, Tandborste, tandkräm, hårborste, hårsnodd, bodylotion
Sminkväska
Inneskor

Till Lillnorpan
2 Bodys
1 Bodysuit
1 Byxa
1 Pyjamas
Mössa
Strumpor
Filt
Kofta

Babyskydd

 

Allmänt (Detta är dock INTE packat än)
Kameraväska
Pepsi
Choklad
Frukt
Vattenflaska m. sugrör
Mobil + laddare
Block + penna
Spel
Dextrosol

 

Några kloka ord från er läsare som varit där? Ngt jag absolut inte behöver och kan ta bort eller är det något som saknas som verkligen kommer att behövas?!?



Kommentarer

Postat av: Anneli

Publicerad 2011-05-24 16:35:44

Hej!

Du gör rätt i att ta med massa gott att äta och dricka för under förlossningen var jag jättetörstig, iförsig får man saft där. Efteråt var jag hungrig och åt pepparkakor mm på BB.

Hårband står med, men ha det på förlossningen. Tofflor att slänga på sig när man ska till maten mm. Egen kudde. Bra att ha flera kuddar på BB, sin egen och en att ha under armen när man ammar.

Låna filmkamera. Jag saknar att knappt ha någon film på Eltons första pip mm.

Ta med musik och eller bok ifall värkarbetet är segt.

Stora goa trosor.

Stooort lycka till! Snart är du mamma! Kram från din gamla Sats-kollega :)

Postat av: Linda

Publicerad 2011-05-24 20:29:05

Ett tips med dina kläder... Tänk på att du kommer att blöda en hel del efter förlossningen och att bindorna är STORA ;) Man kan till och med behöva två ibland så rymliga trosor och byxor för bekvämlighetens skull. Och att dina toppar ska vara smidiga att amma i. Annars tycker jag innehållet är vad man behöver. Snart så.... spännande!

Postat av: Camilla Nordens Foto

Publicerad 2011-05-24 20:43:37

Lypsyl är något av det viktigaste tycker jag! När man flåser och pustar sig igenom värkarna blir läpparna supertorra så nåt till läpparna tipsar jag alltid om! Tyckte det var guld värt första gången (andra gången gick det så fort så det var aldrig i mitt huvud =) )

Postat av: Sandra

Publicerad 2011-05-25 08:28:13

Hej! Jag har ju inga erfarenheter av detta what so ever, thank god. Men blöjor kanske, eller det var kanske det du skrev när du sa baby skydd? Man vet aldrig lixom x) Kram iaf :P

Postat av: ELiN

Publicerad 2011-05-25 09:53:47

Tack söta ni för era tips!

Anneli - kudde ska jag nog försöka få med mig, kan säkerligen va skönt att ha sin egen... Filmkameran ingår i kameraväskan med systemkameran :)



Linda - ska nog gå och köpa en size större trosor då... :)



Camilla - Smart! Lypsyl är nu oxå nerpackat, likaså nozoil till näsan :)



Sandra - blöjor har de på BB så dte behöver jag inte tänka på :) Babyskydd är bilbarnstol till nyfödda, vet inte varför det heter babyskydd... ;)

Postat av: Caroline, BlomDekor

Publicerad 2011-05-25 13:18:44

Hej Elin!



Jag har tittat in här ibland och följer med spänning bebisväntandet! =)



Ett tips som jag inte fick inför Elviras ankomst var att smörja bröstvårtorna som en galning både innan och när bebis kommit! Med Elvira strulade allt som kunde strula med amningen, men med Märta funkade det klockrent. Då hade jag med mig bröstvårtskräm (den "vanliga" från apoteket med en rosa tutte på) till bb och jag smörjde överdrivet mycket mellan amningarna och jag undvek sår... Så mitt tips är att ta med en bröstvårtskräm! =) Lycka till!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2011-05-25 13:22:07

Hej Elin! Nu är du snart där! Åh vilken spännande tid ni har framför er=)



Tips; Istället för att köpa större trosor, så köp med dig bekvämare bindor som tar emot lika mycket. För de som finns på förlossningen, de är verkligen enorma!



Godis är bra och dricka såklart!



Ta med en kudde att sitta på hem i bilen! Den var guld värd för en öm nyförlöst mamma kan jag säga=)



Men det allra viktigaste är att du själv är där! Nu menar jag inte bara fysiskt, utan psykiskt. Försök att fokusera så att inte smärtan tar över, för det som kommer i finalen är värd varenda värk!



Åh, lycka till nu Elin inför detta stora äventyr!



Kramar

Postat av: BettanL

Publicerad 2011-05-25 16:12:37

Om man inte gillar sjukt stora bindor, kan man ta med egna. Men...de stora kan behövas...men om man vill=). Men egna trosor kan det vara svårt att ha...för bindorna får lixom inte plats i dem;).

Viktigast är ändå mysbyxor lr leggings o skön tröja o kamera=)

Postat av: Karin

Publicerad 2011-05-25 17:12:24

På BB där jag låg fick man typ nylontrosor-engångstrosor, de funkade bra tyckte jag. Tur bara att man inte skulle visa upp sig i dem. Ja herregud jag har glömt bort hur viktigt man tyckte att det var med väskan. På BB brukar det vara ganska varmt, så svala kläder är att rekommendera.

Postat av: Olof Floffen Mikmar

Publicerad 2011-05-26 01:03:12

Tjao.. jag är ju rätt så erfaren i dessa lägen så jag skulle definitivt säga att playstationet borde få ta plats i väskan med...om inte för din skull så för Björns ;) annars är det väl snacks(ostbågar), läsk och godis som går hem i såna här lägen. En rejäl elgitarr och en 30 watts förstärkare borde vara ett måste för ungen när den ploppar ut och vill dra ett solo av livsglädje.



Naevars Elin, du det kommer gå kalasbra och du kommer bli en galet bra morsa plus att med pappa baloo brunbjörn utgör ni det bästa teamet!



Det är möjligt att jag hänger på till Karslkrona nästa helg inte spikat ännu, beror på vilken dag som Victor och Towe åker men jag ska kolla det hade jag tänkt. Vi kommer att ha avslutningskväll för kill och tjejgrupp på fredagen så jag hoppas innerligt på att de har tänkt att åka tidigt på lördagen.



Hare fint så länge och ta hand om magen så hörs vi, Guds välsignelse!! Hipidihop!

Postat av: Josefin roos

Publicerad 2011-05-26 10:09:05

Ser bra ut tycker jag. Kanske en tidning/magasin att läsa om det blir långsamt eller när lillnorpan sover. "purelan" (lanolin på tub) är ett tips till ömma bröstvårtor. Helt naturligt och ofarligt för bebisar. Dock ganska dyrt men superdrygt. En vetekudde är rätt gött att ha när värkarna kommer. Men de brukar kunna erbjuda varma handdukar så det löser sig ändå... :)

Postat av: Matilda

Publicerad 2011-05-27 08:24:17

Håller med Purelan om du ska ha något att smörja bröstvårtorna med, annats funkar din egna bröstmjölk toppen som kräm till en början!!! Lycka till!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

elins

FOTOGRAFERA - fru - choklad - MAMMA - TRÄNA - VERA - villaliv - bakning - RECEPT - inredning -MYSA

var bloggId= '4fe16bf6ddf2b35399496e82'; var is_pro = false;