fru mamma fotograf

Utan varandra

Publicerad 2012-11-12 19:35:00 i Livet med Vera, Livet som mamma,

Idag har Vera varit helt själv på dagis :) 
Kom dit vid 09 och skulle lämna henne, fick knappt av henne hennes kläder innan hon ville iväg, in till de andra! Hon förstod nog inte först att jag INTE skulle vara med idag... Men sen fick iaf, utan bekymmer, både hejdå-vinkningar och en hejdå-puss. Värmde gott i hjärtat. Jag tror inte på att "smyga" sig iväg, det är bättre att hon vet när jag går och då gör man ett ordentligt "avsked". Förskolan är på samma linje så det känns skönt. 
 
När jag kom ut upptäckte jag att jag darrade! Haha, man vet aldrig hur man kommer att reagera i en ny situation. Inga tårar eller något men antagligen någon slags reaktion på det STORA som faktiskt sker.
 
 
Jag lämnar Vera på dagis.
Själv.
Hon utan mig.
Jag utan henne.
Utan varandra.
Det här är vår nya vardag.
Det tåls att ta några djupa andetag och begrunda.
 
Efter det passade jag på att springa lite, blev varvat gå och springa idag. Var skitlängesen jag sprang så nu är det lite "tillbaka på ruta ett" som gäller. Men det gick iaf hyfsat bra, glad för det lilla ;)
Hämtade skruttfia vid 12, allt hade gått jättebra och hon hade ätit bra oxå. Jag trodde ju att inskolningen skulle gå bra men kanske inte SÅ HÄR bra :) Undrar när bakslaget kommer?!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

elins

FOTOGRAFERA - fru - choklad - MAMMA - TRÄNA - VERA - villaliv - bakning - RECEPT - inredning -MYSA

var bloggId= '4fe16bf6ddf2b35399496e82'; var is_pro = false;