fru mamma fotograf

Fasta

Publicerad 2012-05-07 18:01:15 i Funderingar,

Igårkväll, innan jag skulle somna, tog jag bort min Facebookapp på telefonen. Tanken är att den inte ska tillbaka förrän om iaf en vecka. Går det längre tid gör det ju såklart inget!  Jag har kommit underfund med att det går sjukt mycket tid varje dag till att vara inne på FB, helt onödig tid men som nästan blivit som ett beroende. Inte bra med andra ord.
Men visst, det är en spännande utveckling vi befinner oss i - nu tittar man på TV samtidigt som man kommenterar det online på olika internetforum. Ibland är det Let's dance, igår var det partiledardebatten. Men samtidigt så har det iaf i mitt fall blivit att jag kopplar upp mig lite väl ofta. Jag skulle ju inte tycka att det vore ok om en 13-årig Vera satt vid matbordet och facebookade samtidigt som vi åt tillsammans. Då är det heller inte OK att jag gör det när hon och jag äter.
Eller - när något händer - tänka en "statusrad" eller "det här ska jag blogga om", då känner jag att det gått för långt. Inte heller är det så roligt om kvalitetstiden med Björn hämmas av att jag ska titta in i andras liv via FB.
Jag kommer dock inte vara borta helt från FB. Det är OK att gå in via datorn, men det är en stationär, en trappa upp, så där är jag faktiskt inte speciellt ofta.
Näe, jag tror att det här är bra för mig. Bara idag, som är första dagen, har jag märkt hur många gånger jag faktiskt skulle tagit fram mobilen och gått in på FB...
Adjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

elins

FOTOGRAFERA - fru - choklad - MAMMA - TRÄNA - VERA - villaliv - bakning - RECEPT - inredning -MYSA

var bloggId= '4fe16bf6ddf2b35399496e82'; var is_pro = false;