fru mamma fotograf

Tonårsläger

Publicerad 2012-08-08 21:30:01 i Livet,

I veckan har jag och Vera varit med på tonårsläger i kyrkan. Lite lättare sagt än gjort att ha med en ett-åring men det har ändå gått ganska bra tycker jag. Mycket på grund av alla härliga ungdomar som tagit sig an och lekt med Vera - hon har vart supernöjd med sällskapet! 
Det har inte riktigt blivit heldagar för mig och Vera dock då hon blev lite FÖR mycket i gasen och sov knappt nånting på sina förmiddagspass så både i måndags och igår åkte jag hem en sväng så hon fick sova länge. 
Igår hade jag undervisningen på morgonen. Pratade kring "Lovsång - mer än bara sång", vi sjunger ju faktiskt "jag vill göra mitt liv till en lovsång till Dig" men ofta misslyckas iaf jag med att göra just detta (vet inte hur det är för dig?). Leva varje dag till Guds ära och ge han cred för saker som han dagligen gör i mitt liv. Att "göra en lovsång" kan lika mycket handla om en fotbollsmatch lika lite som det faktiskt kan handla om att sjunga en lovsång i kyrkan. Det handlar om MOTIVET. Varför gör vi det vi gör, vill jag ha fokuset på mig själv eller vill jag ta det fokuset och peka vidare på Gud...
 
Efter samlingen var vi iväg och klättrade. Till slut testade även jag och shit vilken kick! Jag har klättrat innan, men aldrig ute tror jag, inte vad jag kommer ihåg iaf. Så mycket som sitter i huvudet! Jag va på väg att ge upp och gå ner igen, jag blev för rädd, trodde att jag ändå inte skulle klara det. Tills jag bestämde mig. Och jag bestämde mig för att satsa 100%, luta mig ut - långt ut åt vänster så att jag till slut kom upp med högra foten på den näst sista "stödet" (lr va man ska kalla det för?!) och sen kom jag upp! Vilja, vilja, och åter igen vilja! 
 
Huvudvärk avslutade tyvärr kvällen för mig efter kvällssamlingen och då det satt kvar även idag på morgonen valde jag att stanna hemma med Vera idag på hemmaplan. 
Men de två dagar jag var med var helt fantastiska!
 
FOTO: Göran Olsson 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

elins

FOTOGRAFERA - fru - choklad - MAMMA - TRÄNA - VERA - villaliv - bakning - RECEPT - inredning -MYSA

var bloggId= '4fe16bf6ddf2b35399496e82'; var is_pro = false;