fru mamma fotograf

Magen i v. 26

Publicerad 2011-03-03 21:51:35 i Lillnorpan,



Detta händer under v.26
Kroppen: Det är vanligt att man får häftig kramp i till exempel vaderna när man är gravid, ofta när man sover. Undvik att sträcka på tårna. Om man trots allt känner en begynnande kramp kan man motverka det genom att vinkla foten uppåt eller trycka den mot fotändan av sänggaveln. Det är inte ovanligt att du får ryggproblem och måste vila mer. Be din partner om massage, avlasta genom att ligga på golvet med underbenen på en stol.

Barnet: Nu är barnets hud lite tjockare och inte lika genomskinlig längre, skelettet hårdnar alltmer och lungorna utvecklas. Barnet kan nu öppna och stänga sina ögon. Huden är ganska röd och skrynklig men skyddas av vernix-lagret.

Jag: Jag får kramp ganska lätt i vanliga fall men faktiskt så känner jag av att jag legat på gränsen till kramp i vaden flera dagar nu. Tur är att jag har Björn, skriker jag "KRAMP!" så vet han direkt vad han ska göra :)

Annars mår jag oförskämt bra! Visst, jag har lite ont i rygg, bäckenet och skuldran domnar fortfarande (varför gör den det?!). Börjar även bli förkyld igen, men jag trots detta så mår jag jättebra! Kan ju träna nästan som vanligt, röra på mig och ja, vara som vanligt helt enkelt. Lillnorpan sparkar, kickar, slår kullerbyttor om vartannat väldigt ofta nu - mama like :)

Nu ska jag äta lite nybakt bröd!

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2011-03-04 11:18:53

Va fin du är!!! Kramar

Postat av: Louise

Publicerad 2011-03-04 20:32:13

Vackra vackra du!



Kramis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

elins

FOTOGRAFERA - fru - choklad - MAMMA - TRÄNA - VERA - villaliv - bakning - RECEPT - inredning -MYSA

var bloggId= '4fe16bf6ddf2b35399496e82'; var is_pro = false;