fru mamma fotograf

På tredje dagen...

Publicerad 2011-07-27 20:53:36 i Livet med Vera,

Idag är det tredje dagen jag varit själv med Vera. Man undrade ju lite hur det skulle bli, Björn har verkligen vart en klippa här hemma och servat med både det ena och det andra och faktiskt inte klagat över det en enda gång!
I måndags fuskade jag ju som sagt och var ute hos bror min.

Igår hade vi en helt underbar dag! Förmiddagen gick dock till att amma typ... MEN kom ut på stan runt 12 och mötte upp M. från profylaxkursen som fick sin tös 4 dagar efter oss. Köpte med oss sallad och gick sedan Stumholmen och satt och pratade, ammade, åt själva och hade skittrevligt. Döttrarna sov mest men då blev de ju mer prattid för oss :) Så skönt att prata med ngn som är i samma sits men utan att man jämför på ett negativt sätt. S var en stor tjej när hon kom, fast hon föddes några dagar innan BF. Vera är uppe på hennes födelsevikt nu! Men ändå tycker jag inte att man ser så stor skillnad faktiskt... skitsöta är de två!

Sen sov Vera i sin vagn inomhus, brukar hon aldrig göra! Vaknade vid 18-tiden först och då hade hon sovit sen innan 15... Käkade lite men sen var hon jättenöjd, låg i babygymmet,  och hon jollrade och fyrade av leenden hela tiden :) Dansade även till några låtar på Allsången och de gillade hon väldigt mycket :) (tyvärr verkar även hon digga Erik Saade som alla småkids gör... ).


Inatt sov hon kanon så jag sov i princip 7h i sträck.... LYX! Gick upp runt 7-7.30 och gjorde Björn sällskap till jobbet sen fortsatte jag på en lite längre promenad, och Vera bara sov... :)  Kom hem, hon käkade, sen gav vi oss ut på stan för lite ärenden... och Vera SOV... :)  När vi kom hem två timmar senare var båda hungriga och gissa vem som fick vänta på sin lunch.. MOI! Men det gjorde jag gärna, vill ju ha en glad och nöjd liten bebis :)  Sen har vi bara tagit det lugnt, tog mig friheten och lyxen att "sova eftermiddag" tex. med Vera... supermysigt! och nu har vi ätit fantastiskt god middag ihop, den lilla familjen på tre :) (ja, 4 med Roxy såklart!)

Nu är det matdags igen!

Kommentarer

Postat av: Elin Persson (foto)

Publicerad 2011-07-28 18:24:08

hejhej, fin header!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

elins

FOTOGRAFERA - fru - choklad - MAMMA - TRÄNA - VERA - villaliv - bakning - RECEPT - inredning -MYSA

var bloggId= '4fe16bf6ddf2b35399496e82'; var is_pro = false;