fru mamma fotograf

Självisk?

Publicerad 2010-05-27 16:10:35 i Livet,



Jag har hellre tio stycker nära vänner, än 500 bekanta. Kanske kommer detta leda till att när jag dör, så finns det ganska många tomma bänkrader. Men alla kommer iaf med säkerhet kunna säga "sån här var Elin" och så stämmer det till 100%.  Men jag har det faktiskt hellre så. Och kanske är det därför det svider extra mycket om man "tappar" någon. Nu menar jag ju inte tappa som att tappa ett glas i golvet, för en relation kan ju inte bygga på envägskommunikation utan tvåvägs. Men ibland funkar det inte; man växer ifrån varandra, man flyttar och tappar kontakten eller så slutar båda bara att höra av sig. 

Så var de bara nio

Ibland vill man bara ha något för sig själv. En favoritgodis, ett band - en vän. T.ex. ett av mina favoritband "Dave Matthews Band", är veeerkligen ett band jag gillar på alla sätt, men jag skulle ändå inte vilja att det låg etta på alla listor i Sverige och att alla kände till och kunde allt om dem.
Jag vill ha dem lite för mig själv... :)
Lite så är det med en del av mina vänner... jag vill ha dem för mig själv och inte behöva dela dem med alla andra...  Kanske bara att inse egentligen att jag är självisk och att även om jag har 10 nära vänner så kanske de i sin tur har 500 och det måste de ju få ha...
fast jag kan väl få vara nummer 1? ;)




Kommentarer

Postat av: Jenny E.J

Publicerad 2010-05-28 09:33:15

Klart du är nr 1!!!

Postat av: miriam

Publicerad 2010-05-28 11:54:07

haha! Du är iallafall min nr 1...PUSS

Postat av: E L i N

Publicerad 2010-05-28 14:25:15

Yey! jag e # 1 på två listor!!! haha.. finisar... blir tungt att flytta härifrån... :/

Postat av: miriam

Publicerad 2010-05-28 14:37:46

japp, det hoppas ja det blir MEN du kommer få det fantastiskt bra där när du landat! och vi kommer hälsa på kanske;)

Postat av: Mariana

Publicerad 2010-05-28 18:22:02

sv: jaha okej ,jätte fina billder!:=

Postat av: Amanda. W

Publicerad 2010-05-28 21:25:18

håller med dig! hällre några bra vänner, än många "bekanta" ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

elins

FOTOGRAFERA - fru - choklad - MAMMA - TRÄNA - VERA - villaliv - bakning - RECEPT - inredning -MYSA

var bloggId= '4fe16bf6ddf2b35399496e82'; var is_pro = false;