fru mamma fotograf

Byt taktik...

Publicerad 2010-06-01 21:34:33 i Livet,



Låt mig presentera min lånemobil!  Som en del av er vet är min egen mobil (LG) helt knas och nu har jag för andra gången lämnat in den på lagning. Den har sånhär modern "touchscreen" som de så fint heter. Dock är det inte lika fint när man trycker på skärmen och inget händer.
Elin åker tåg, knäpptyst i hela kupén när mobilen ringer. Elin vill svara, trycker på "grön". Händer i n g e n t i n g . Det fortsätter att ringa (envis mor) och allt jag kan göra är att försöka hålla för högtalaren, för helt plötsligt fungerar det ju inte att stänga av heller... såklart!
Så här har min mobil hållt på och gör fortfarande i alla olika konstelationer.. börjar bli liiite trött på detta så därför är min LG på lagning och mobilen på bilden är nu "min".

Dock har jag ett problem med denna oxå... Larmsignalen. Den låter skitmycket och jättehögt så det enda jag vill när den väcker mig är att stänga av den snabbt som ögat! Brukar lyckas ganska bra. Igår ringde den en gång vid 06. En gång vid 06.30  sen ringde den inte mer. Jag vaknade själv och då stod klockan på 07.46. Inte bra för mig som börjar 08.00!
En ny signal behövdes heeeelt klart, något mer behagligare så igår hjälpte Björn mig med en ny. Vad sägs om härligt fågelkvitter? Perfekt tänkte jag. Inte helt perfekt dock upptäckte jag imorse då jag låg och trodde att det var fåglar utanför fönstret. Låg och var jätteirriterad tills andra gången det satte igång och Björn sa att det var mitt alarm... ;)

Ny taktik tills imorrn?  Ta Björns mobil :)

Kommentarer

Postat av: Jenny E.J

Publicerad 2010-06-02 16:16:38

haha ja idag väckte daniel mej o påpekade att min mobil larmat två gånger.... det är minsann inte lätt o komma upp på morgonen....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

elins

FOTOGRAFERA - fru - choklad - MAMMA - TRÄNA - VERA - villaliv - bakning - RECEPT - inredning -MYSA

var bloggId= '4fe16bf6ddf2b35399496e82'; var is_pro = false;