fru mamma fotograf

Nu tar vi vårt pick och pack...

Publicerad 2010-04-30 16:35:39 i Livet,



Detta skrivs med väldigt blandade känslor.
En flytt är på G och kommer att ske inom de 3 kommande månaderna.
Till Karlskrona.
Ja, du läste rätt! Till Karlskrona.

Varför då?!
Tja... det kan man ju fundera kring länge och väl och det tycker jag nog att vi gjort - faktiskt. Saken är att vi i några års tid har flängt hitan och ditan i princip varje helg. Alltid någon vi ska besöka och missförtå mig rätt, för jag älskar att träffa våra familjer och vänner. Men det tär även på en att aldrig vara hemma. Aldrig ha den där utvilade känslan man vill ha på söndagkvällen... nej, alltid är vi på språng! 
Detta har medfört att vi funderat en ganska bra stund på VAR i allsindar vi ska leva vårt liv, ni vet, köpa hus, gå med i ngn församling, har fritid och bara "va".  Sen är det ju så att det blir aldrig riktigt som man tänkt sig ändå men de kan vi ju blicka tillbaka på om några år? :)  Vi trivs i Göteborg men i lägenghet vill vi inte bo hela livet och köpa ett hus, som vi veeerkligen vill ha och som ligger på bra avstånd från stan har vi inte riktigt råd med. och om vi ändå ska flytta utanför stan så kan vi lika väl flytta långt...? Ahhh....! Dessa tankar som flyger och far fram och tillbaka!  Min bror bor hursomhelst utanför Karlskrona och vi har pratat lite löst om det ett tag, att Karlskrona är en trevlig stad, sen hittade Björn ett passande jobb att söka och guess what? Han fick de! Bara för att han är så himla grym, så duktig och bra :)

Allt detta blev klart i onsdags förra veckan, därav mitt icke-bloggande eftersom jag ändå inte kunnat dela med mig av mina tankar...

Ni vet det där talesättet att "man inte vet vad man har förrän man mister det" stämmer såååå himla bra just nu. Göteborg har nog aldrig varit finare, mysigare än vad det är just nu, lägenheten är så ljus, charmig och bara så nice, till och med fiskmåsarna är nog  lite bättre här än i Karlskrona, haha. Jobbet ska vi inte tala om - aldrig vart bättre!
Jaja.. om ni tycker att jag låter lite "nere" så är det nog helt rätt tolkat. Det är som sagt många blandade känslor, ska jag vara glad eller ledsen? Hur kommer det bli? Var ska vi bo? Kommer vi få vänner? Kommer jag tappa kontakten med mina nya vänner här? Tänk om jag hade kunnat få fast jobb på MQ? Vad ska jag jobba med där nere?

Suck.



"Därför säger jag er: bekymra er inte för hur ni skall få mat att leva av eller kläder att sätta på kroppen. 23Livet är mer än födan och kroppen mer än kläderna. 24Tänk på korparna, de varken sår eller skördar, de har varken förrådskammare eller lador, men Gud föder dem. Och hur mycket mer värda är inte ni än fåglarna? 25Vem av er kan med sina bekymmer lägga en enda aln till sin livslängd? 26När ni nu inte ens förmår så lite, varför bekymrar ni er då om allt annat? 27Tänk på liljorna, hur de växer. De arbetar inte och spinner inte. Men jag säger er: inte ens Salomo i all sin prakt var klädd som en av dem. 28Om nu Gud ger sådana kläder åt gräset, som i dag står ute på ängen och i morgon stoppas i ugnen, skall han då inte ha kläder åt er, ni trossvaga? 29Tänk inte på hur ni skall få något att äta och dricka, och oroa er inte. Lukas 12:22-29










Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2010-05-03 10:30:50

KARLSKRONA<3 Vilket underbart val! Där skulle jag absolut kunna tänka mig att leva ett helt liv=) Men jag får nöja mig med somrarna där=) Tummen upp för eran flytt=) Kramar ifrån Äng... (Förresten...ni vill inte flytta till ÄNG då...Världmetropolen;)

Postat av: emma

Publicerad 2010-05-07 06:31:10

Nämen gumman, skall ni flytta! Jag tror det kommer bli jättebra, du är så grym så jobb och vänner kommer det finnas! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

elins

FOTOGRAFERA - fru - choklad - MAMMA - TRÄNA - VERA - villaliv - bakning - RECEPT - inredning -MYSA

var bloggId= '4fe16bf6ddf2b35399496e82'; var is_pro = false;