fru mamma fotograf

drullpelle

Publicerad 2008-11-04 19:58:35 i Livet,

Igår var jag jätteglad över att
vi va klara i tid och kunde stänga
lite tidigare så jag skulle hinna
med 22.15-vagnen.
vad händer?
jo, jag stänger ytterdörren som går
i lås automatiskt (ett av två lås) men
upptäcker till min fasa att mina nycklar
ligger kvar i min kavaj -inne på centret.
Kan inte komma in och hämta dem och
kan ju heller inte låsa trapphusdörren
2 våningar ner.
Ringer Securitas, som har väktare som
patrullerar omkring, kanske de kan hjälpa
mig låsa?
"Nej, vi har inget registrerat på denna adress
så jag kan inte diskutera detta med dig".
Hm. Tack för din hjälp. Jag vill inte att ni ska
låsa upp en dörr, jag vill att ni ska LÅSA den.
Bah!
Närmsta kollega med nyckel finns i Haga så
in i spårvagnen, gå bort till honom, hämta
nyckeln, gå tillbaka till stan och låser centret.

Som tur är har jag världens bästa man som
kom och hämta mig med bil efter detta.
Hemfärd 23:15.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

elins

FOTOGRAFERA - fru - choklad - MAMMA - TRÄNA - VERA - villaliv - bakning - RECEPT - inredning -MYSA

var bloggId= '4fe16bf6ddf2b35399496e82'; var is_pro = false;