fru mamma fotograf

Personalfest & Bungyjump!

Publicerad 2007-11-16 15:28:18 i Bali,

 vet inte var jag ska borja med... 
 
Okej! Idag hoppade vi bungyjump!!!
Bestamde det for ngn dag sen men
jag har hallt tyst om det for alla tills idag!
45m fran ett torn ner i en pool. Ahhh, jag
har vart nervos i flera dagar och pulsen
steg nar jag satt i bilen pa vag dit...
men nar jag val va dar kunde jag va ganska
lugn. Akte upp i en ganska skraltig hiss
(kandes mest osakart av allt) och val dar
uppe sa va det HOGT!  Sag over hela Kuta,
till Denpasar, vi va iofs pa Balis hogsta punkt,
byggda alltsa... bergen e ju hogre..
 jaja, Robin hoppade forst iaf och de va ju helt
sjukt att se! Da borjade nerverna ta fart lite igen.
Sen va de min tur, blev lindad med handduk och
grejer runt fotterna(hade klattersele oxa som sakring)
sen va de bara att ta sig fram till plattformen... stallde
fotterna redo, tittade iNTE ner utan bara rakt fram pa
den underbara utsikten over havet och sen raknade
de ner, 5,4,3,2,1 JUMP!!! Och sa gjorde jag de!
Hjalp vad laskigt de va att gora ngt sa onaturligt
som att bara luta sig ut fran ett sa hogt torn bara
ut i luften! Skrek gjorde jag! Men allt gick sa fort och helt
plotsligt va jag i vattnet och sen upp igen! Och da fick jag
skrattattack istallet for att de va en san grym adrenalinkick!
Fick med allt pa DVD oxa, sa ni far se nar jag kommer hem =)
 Sen nar vi trodde att allt va over och vi skulle ta av klatterselen
sa fragar de om vi e redo for nasta hopp?!?!?  NASTA hopp?
Da fick vi reda pa att de hade en kampanj att "bye 1, get 1 free" sa
de va bara att aka upp i hissen igen och hoppa en till gang! 
Helt sjukt!                                                                                                                               

 Va helt utmattad sen  sa vi surfa inget idag, kom hem
runt 3pm o de va inte sa stora vagor da heller sa...

Okej, nasta sjuka grej... har hander de grejer...!
Igar gick vi till Starbucks lite tidigare an vanligt,
tog en pepparmintfrappo, och softade pa overvaningen.
Pratade lite med personalen som vi lart kanna innan vi
skulle ga och fick da reda pa att de skulle ha julfest
dar alla i personalen oxa bjudit in 2 av sina vanner.
Sa iaf hejda men precis nar vi kommit utanfor dorrarna och ut
pa trappan kommer Tiia och bjuder in oss till denna fest!
 Helt sjukt! Sa iaf blev vi visade tillbaka en trappa upp
dar de hade sparrat av en avdelning for denna lilla tillstallning.
Vi och en familj fran Holland va inbjudna for vi e deras
stammisar....
Forst va de provsmakning av kaffe, vilket va helt okej, jag
som inte ens tycker om kaffe? Efter det va de provsmakning
av de 4 nya julsmakerna (varav jag smakat 3 allready) +
bakverk. Mums!
Lite lekar och fragesport oxa, jag vann en fraga och priset
va att fa gora sin egen favorit, sa jag valde Blackcurrant/greentea
frapp. igar, gick riktigt bra =)
En helknasig afton kan man saga... vet knappt hur vi hamna dar
men ja.. vi var dar helt enkelt!

   En angel med lite harliga provsmaker...

  Tomten va aven har med gott kaffe =)

   Provsmakskoppar..

  Provsmak av fudgecake... yep!  Elin like!

 Robin tavlar i att forflytta kaffebonor med sugror...
 
 Jag med Santi (till v.) nar jag gjort min blackcurrant/greentea frappucino


 I LOOOOOOVE Starbucks!



 

Kommentarer

Postat av: Tottis

Publicerad 2007-11-16 21:19:15

Tjooo... haha crazy days på bali.. julfest på starbucks & hoppa bungyjump.. inte en gång utan två ggr.. hahaha knäppt värre.. =) Hann du rensa huvudet under färden ? Puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

elins

FOTOGRAFERA - fru - choklad - MAMMA - TRÄNA - VERA - villaliv - bakning - RECEPT - inredning -MYSA

var bloggId= '4fe16bf6ddf2b35399496e82'; var is_pro = false;